Expeditieleider Speakup

Waarom ondersteunt Speakup Expeditie ICT?
Rick Sulman, algemeen directeur bij Speakup: “Het is niet de kunst om vakgenoten en resellers te treffen op events. Vaak draait het daar alleen om elkaar te zien en bij te praten over de afgelopen tijd en hoe het in de business gaat. Veelal gebeurt dit met een bepaalde geslotenheid. Men laat nooit het achterste van de tong zien of men durft niet openlijk te praten over de moeilijk- en mogelijkheden die men tegenkomt. Bij Expeditie ICT draaien we het verhaal juist om. Daar staat de klant en de achterliggende behoefte centraal. Openheid en creativiteit krijgen hier maximaal de gelegenheid. Het platform biedt een mogelijkheid om gedachtes uit te wisselen omdat iedereen voor hetzelfde onderwerp aanwezig is. Het feit dat TBM echt de moeite neemt om hierin gamechanger te zijn, is voor Speakup de reden om dit initiatief te ondersteunen als Expeditieleider.”

Expeditie ICT heeft als doel resellers succesvoller te maken. Waarom spreekt dit jullie aan?
“De samenwerking met partners is een onderdeel van het DNA en de go-to-market-strategie van Speakup. Het onderhouden van een lange termijn relatie met onze eindklanten is voor Speakup essentieel bij het leveren van een uitstekende service, via de partner. We vinden het daarom belangrijk om een professionele samenwerking aan te gaan met onze partners en op deze wijze het werkveld van de eindklant volledig te begrijpen. Een relatie, zakelijk of privé, wordt gecreëerd door middel van communicatie en wederzijds vertrouwen. Door onze partner het vertrouwen te geven en onze jarenlange ervaring te delen met de partner, is hij in staat om te excelleren en een goede maar bovenal gedegen oplossing te bieden aan de eindklant.”

Een belangrijk onderdeel van Expeditie ICT is dat resellers elkaar ontmoeten om te klankborden. Waarom is dat belangrijk?
“Het klankborden is belangrijk omdat de partner moet snappen wat de dagelijkse business en primaire processen zijn van de eindklant, voor zover de partner dit nog niet weet. Waar gaat de markt waarin de eindklant zich begeeft naartoe? Wat zijn daar de mogelijkheden en bedreigingen? En waar gaat de partner maar ook SpeakUp de toegevoegde waarde leveren? De ontwikkelingen in de technologie - zowel qua hardware als software - gaan enorm snel. Als je geen verdieping toepast in de business van de eindklant, blijf je een mogelijk achterhaalde ‘bulk-oplossing’ leveren en ben je niets anders dan de ‘Snickers bij de kassa’. Voor je het weet ben je vergeten.”

Expeditie ICT deelt informatie uit de eindmarkt op de bijeenkomsten. Wat hoop jij dat resellers hier van opsteken?
“Ik hoop natuurlijk dat de partner een bevestiging krijgt van wat hij zelf al ervaart in de dagelijkse praktijk. Daarnaast ben ik van mening dat de partners die mogelijk nog zoekende zijn, tijdens deze sessies inspiratie opdoen. Dit stelt hen in staat om samen met hun leverancier te werken aan een hernieuwde relatie met hun nieuwe- en bestaande klantengroep. Niemand weet hoe telecom en ICT er over een aantal jaar uitziet. Het minste wat je kunt doen is jezelf openstellen voor deze informatie en er echt iets zinnigs mee doen.”

Waarom moeten resellers zich bij dit platform aansluiten?
“Je bent nooit te oud om te leren. Denk eens verder dan de spreekwoordelijke neus lang is. Sta open voor andere meningen, belangen en zorg dat je hierdoor doelgerichter kunt innoveren. Op deze manier zijn we met zijn allen in staat om de eindklant nog beter te helpen met zijn business en te voorzien in zijn behoeftes.